Language

sobota, 4 sierpnia 2012

Jak gotować i piec modeline? w ilu stopniach ile czasu?poradnik

Każdy zadaje pytanie co zrbić z modelina po utworzeniu figurki?
To proste!
gotowanie:
  • gotować można każdą modelinę !
ale jak?
  • zagotuj czajnik
  • do garnka wlej gorącą wodę
  • gotuj na najmniejszym ogniu (0,5 :1)
  • Po 10 - 15 minutach wyciągnij
Podczas gotowania często odpadają elementy warto wiec przykleić je super glue lub innym klejem typu kropelka :)
Biały osad ;( przy gotowaniu często sie zdarza niestety , można to zwalczyć !
Pomaluj po ugotowaniu modelinę bez barwnym szybkoschnącym lakierem do paznokci !
PIECZENIE:
Osobiście wolę gotować bo... raz spiekła mi sie cała blaszka (15 rzeczy ;(((((( ) niestety .
Ale jak wolicie piec to róbcie to tak :
  • nagrzejcie piekarnik na 100 stopni C
  • blachę wyłóżcie papierem do pieczenia
  • połóżcie wyroby na blachę
  • do nagrzanego piekarnika wsadzcie
  • nastawcie minutnik na 20minut (lub popatrzcie na zegarek)
większość ludzi poszło by oglądac telewizje lub robic cos innego !
To zły pomysł ja tak zrobiłam i mi sie spaliło ; (
Więc lepiej czuwajcie nad swoimi wyrobami : )\
po wyciągnieciu poczekajcie aż wystygnie :)

A na koniec pomalujcie lakeirem bez barwnym!


Zalety gotowania :
  • nie spalą się
  • możecie się o nei nei martwić i iść w ciagu 10-15 minut oglądać telewizje lub coś innego.
wady:
  • odpadają części
  • czasem jest biały osad (zwalaczacie go lakierem bez barwnym)
  • kolor robi się jaśniejszy (czasem , zazwyczaj w Astrze)

Pieczenie zalety:
  • nie traci barw
  • nie ma białego osadu

wady:
  • może się spalić
  • czasem sie kruszy
To na tyle ! Jutro chyba dodam tutorial na pizze prosiły mnei o to 3 osoby xd
Pozdrawiam Wika : )

9 komentarzy:

  1. moja modelina zawsze robi się krucha po gotowaniu... Male elementy - jak włosy czy nitki makaronu... odpadają, a klejem tutaj niewiele zdziałam. Co zrobić by po ugotowaniu nie kruszyla się?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może spróbuj troszkę krócej gotować ;-) Albo zacznij piec ! Ja osobiście przestawiłam się na pieczenie i elementy mi nie odpadają :3 20 minut w 100 stopnicach C :-> Pozdrawiam!

      Usuń
  2. ja gotowałam i został mi osad ;( jak bez uzucia bezbarwnego lakieru zwalczyc osad

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nadal szukasz odpowiedzi? Zwykła odżywka do paznokci też działa :> Ale jeżeli nie masz to przemyj zimną wodą lub olejem. (Na papier wlej trochę wody/oleju i przemyj.) Jednak ta metoda nie zawsze się sprawdza, a zwłaszcza przy mniejszych elementach mniej działa. :(

      Usuń
    2. Przy gotowaniu może się spalić... Ja zrobiłam naprawdę cudne lody i stopiły się... Pół było ok a p9ł stopione i wypalone.... Ja zaesze coś zepsuję ;)

      Usuń
  3. Nie mam pojęcia , ale osobiście polecam lakier . Jeśli nie masz lakieru przestaw się na pieczenie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Beznadzieja, szlak trafił moją dwugodzinną pracę, dla rodziców na mikołajki które są jutro :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "wiekszość ludzi poszło by oglądac telewizje lub robic cos innego !
      To zły pomysł ja tak zrobiłam i mi sie spaliło ; (
      Więc lepiej czuwajcie nad swoimi wyrobami : )\
      po wyciągnieciu poczekajcie aż wystygnie :)
      " :) beznadzieja co? bo nie rozumiem twojej wypowiedzi. to nie moja wina, ze cos ci sie nie udalo. jesli ci bardzo zalezy to zrobisz to jeszcze raz;)

      Usuń
  5. czy jak dam 300 stopnie to cos sie stanie prosze o szybką odpowiedz

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze <3